joomla visitor

Programma Koningsdag 27 - april

open van 09.00 tot 13.00 uur 

09.30 bodyshape Marian (opgeven bij de balie)

10.00 Spinning Joan (opgeven bij de balie)

 

Er is op Koningsdag geen kinderoppas!)


 

Activiteiten bij GUNTHER'S Family Fit

 

Bodyshape Outdoor-Bootcamp Kick!
Sportfit 50+ X-treme Zumba
Pump! KidsFit Pilates
Streetdance Spinning Buikspierkwartier 
 Circuit training  Spinning & Shape  YinYoga
 BodyFlow Power Yoga  

 

Bodyshape

BodyShape is de les die alles in zich heeft. In slechts een uur tijd train je op motiverende muziek je hele lichaam. Door de combinatie van cardio- en krachttraining verbrandt je veel calorieën, en werk je tegelijkertijd aan het strakker maken van je lichaam! BodyShape is daarom de perfecte les voor personen die willen afvallen, aan hun conditie willen werken en kracht willen opbouwen.Tijdens een BodyShape les zal je op plezierige wijze werken aan onderdelen als kracht, balans, vitaliteit en conditie. Doordat je diverse materialen gebruikt, train je altijd op een gevarieerde manier, waardoor geen enkele training hetzelfde is. Iedere les is in een aantal blokken opgedeeld. Om je spieren op te warmen en blessures te voorkomen, zal je altijd starten met een warming-up. Na de warming-up is het tijd om te gaan zweten! Middels een aantal high impact aerobics oefeningen zal je vetverbranding worden geactiveerd en je uithoudingsvermogen op de proef worden gesteld. Hierna volgen een aantal spierversterkende oefeningen met de focus op de grote spiergroepen. Om je hartslag te laten dalen en je spieren weer op lengte te brengen, zal iedere les worden beëindigd met een cooling-down. Om het uiterste uit je training te halen wordt je tijdens iedere les begeleid door een groepslesinstructeur. Deze les is zowel voor de beginnende als voor de gevorderde sporter geschikt.
Lestijden: maandag 9.00 uur en 19.15 uur, dinsdag 9.00 uur en 19.30 uur, woensdag 9.00 uur en 20.30 uur, donderdag 19.30 uur, zaterdag 10.15 uur, zondag 9.30 uur.


Sportfit 50+

Sportfit 50+
Sportfit 50+ is een aangepaste vorm van Bodyshape, waarin we rustigere muziek gebruiken, en de oefeningen meer op de leeftijd aangepast zijn.
Gratis proefles.
Lestijden: maandag 10.00 uur, donderdag 10.00 uur.

Pump!

Met simpele bewegingen kweek je met Pump! kracht en zelfvertrouwen. In een uur tijd daag je, met behulp van basisoefeningen als squats, deadlifts en curls al je belangrijke spiergroepen uit. Tijdens een Pump! les maak je relatief veel herhalingen met licht gewicht. De inspirerende muziek, de groepslesinstructeur en het kunnen bepalen van je eigen gewicht zorgen ervoor dat jij in een razend tempo super fit wordt! Pump! is een pittige workout waarin oefeningen voor alle spiergroepen met een halterstang uitgevoerd worden en afgewisseld worden met een cardio element. Pump! is geen pasjes, Pump! is hard werken, dus geschikt voor vrouwen én mannen die hard willen trainen!
Lestijden: maandag 19.30 uur en woensdag 19.30 uur.


Circuittraining

De circuittraining is een zeer conditionele vorm van fitnesstraining in groepsverband. na een warming-up op muziek boven in de zaal, worden beneden in de fitnessruimte met elk fitnesstoestel binnen anderhalve minuut zoveel mogelijk herhalingen gemaakt.
Hierdoor verbetert het spieruithoudingsvermogen, en worden de spieren van het hele lichaam verstevigd.

Lestijd: vrijdag 9.00 uur.

Terug naar boven


X-treme

Trainen met eigen lichaamsgewicht, krachttraining met gewichten, vechtsport, atletiek en gymnastiek in één les. Diverse oefeningen en combinaties in intervalopzet zorgen ervoor dat je het maximale uit jezelf kan halen. X-treme is een energieke workout en perfect voor vetverbranding, core training, uithoudingsvermogen en algehele fitheid.
Lestijd: maandag 18.30 uur.

Terug naar boven


OutdoorBootcamp

Laat je iedere week weer verrassen door nieuwe oefeningen en nieuwe uitdagingen met Bootcamp, heerlijk in de frisse buitenlucgt, op de parkeerplaats naast onze sportschool. Door middel van deze intensieve en motiverende les bouw je met Outdoor Bootcamp op een verantwoorde manier je conditie en spierkracht op. De Outdoor Bootcamp les duurt 60 minuten en is onderverdeelt in 6 verschillende onderdelen; warm-up, armen, all-round, benen, buik en cool down. Ieder onderdeel bestaat uit 3 verschillende oefeningen die je ieder 1 minuut herhaalt. Vervolgens herhalen we ieder onderdeel 3 keer. Tijdens de oefeningen hebben we up tempo muziek op staan die ons de extra energie geeft om door te gaan.
Lestijd: donderdag 19.00 uur.

Terug naar boven


Streetdance

Tijdens de lessen Streetdance worden de kids op een leuke, leerzame en enthousiaste wijze de nieuwste danspasjes en choreografieën aangeleerd.
Gratis proefles.
Lestijden: woensdag 16.00 uur leeftijd 8-12 jaar, vrijdag 17.15 uur leeftijd 6-10 jaar.

Terug naar boven


KidsFit

Deze les KidsFit is speciaal voor jongens en meisjes van 8 t/m 12 jaar. Het leuke van KidsFit is oa.: samen sporten i.p.v. alleen, elke week een andere workout. Met KidsFit zijn verschillende sporten in een leuke training verwerkt en lekker fit & gezond worden!
Gratis proefles
Lestijd: donderdag 16.00 uur.

Terug naar boven


Spinning

Spinning is een uitdagende groepsles om je conditie te verbeteren. Wanneer je eenmaal begonnen bent, ben je niet meer te stoppen! Bij spinning bepaal je zelf de weerstand van je fiets. Het maakt hierdoor niet uit of je oud, jong, beginnend sporter of gevorderde bent. Spinning doe je altijd op je eigen niveau! Daarnaast is het de calorieën killer onder de groepslessen en een ware aanrader voor iedereen die zijn/haar conditie en uithoudingsvermogen wilt verbeteren. Spinning is de groepsles waarbij je rijdt op het ritme van krachtige en opzwepende muziek. Tijdens deze indoor cycling workout wordt je begeleid door een inspirerende instructeur. Je zal de les altijd beginnen met het instellen van de fiets. Vervolgens pas je tijdens de les je tempo en weerstand aan op je eigen niveau. Met spinning haal je dus altijd het uiterste uit jezelf! Door verschillende posities aan te nemen op de fiets en continu van weerstand te veranderen, heb je het gevoel dat je over bergen en door vlakke landschappen scheurt! Met spinning ga je zweten zoals je nog nooit hebt gezweten. Het is daarom de ideale les voor mensen die willen afvallen en conditie willen opbouwen!
Lestijden: maandag 19.30 uur, dinsdag 19.30 uur, donderdag 19.30 uur, zaterdag 10.00 uur, zondag 9.30 uur.

Terug naar boven


Spinning & shape

Deze les is een combinatie van spinning en bodyshape. Het eerste half uur starten we in de spinning zaal. Door de snellere opbouw van de les wordt er conditioneel maximaal getraind. Het tweede half uur bestaat uit spierverstevigende oefeningen voor het hele lichaam , buikspieren en uiteraard een cooldown in zaal 2 .
Lestijd: vrijdag 9.00 uur.

Terug naar boven


Pilates

Pilates is de perfecte groepsles wanneer je wilt afvallen, sterker wilt worden én tegelijkertijd wilt ontspannen. Vind met deze les de ultieme balans tussen body en mind. De focus ligt tijdens de oefeningen op concentratie en stabiliteit. Daarnaast is Pilates een low impact les, wat inhoudt dat alle oefeningen op een laag tempo worden uitgevoerd. Hierdoor is de les voor zowel beginners als gevorderden te volgen. Pilates is een trainingsmethode om lichaam en geest in balans te brengen. Het lichaam wordt met precisie, concentratie en controle getraind. Met Pilates train je stabiliteit, coördinatie en spierkracht op een leuke en actieve manier. Pilates richt zich op het powerhouse van je lichaam! Tijdens de les worden met name grondoefeningen uitgevoerd voor de buik-, rug-, dijbeen- en bilspieren. Hierdoor zal jij je houding verbeteren en je core sterker maken. De rustige muziek ondersteunt het concentratievermogen en zorgt ervoor dat jij stressvrij de les uit komt!
Lestijden: maandag 10.00 uur beginners, woensdag 10.00 uur, vrijdag 10.00 uur, zondag 10.30 uur.

Terug naar boven


Body Flow

Body Flow is de groepsles voor lichaam én geest. Kom tot rust, bouw kracht op en werk aan je flexibiliteit met deze low impact les. Body Flow combineert het beste van Yoga, Tai Chi en Pilates. Je zal al snel merken dat je stressniveau wordt verlaagd en je flexibiliteit en kracht worden vergroot. Na iedere les zal jij je compleet herboren voelen! Tijdens een Body Flow les wordt een combinatie gemaakt van de meest effectieve oefeningen vanuit Yoga, Tai Chi en Pilates. Onderdelen die bij iedere Body Flow les aan bod komen zijn: gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie. De vele poses en stretches maken je spieren en gewrichten soepel en flexibel. De aanvullende krachtoefeningen versterken en vormen je belangrijkste spiergroepen, waardoor je lichaamshouding wordt verbeterd. Kortom, Body Flow biedt je het totaalpakket wanneer jij wilt werken aan een krachtiger en leniger lichaam! De groepslesinstructeur leidt je op een verantwoorde manier door alle oefeningen heen en zorgt ervoor dat jij met een fris en kalm gevoel de zaal zal verlaten.
Lestijd: dinsdag 10.00 uur.

Terug naar boven


Power Yoga

Fysiek krachtige en uitdagende variant van yoga: in de flow van het ademritme wisselen verschillende houdingen elkaar af met verdieping in inspannende houdingen. Power yoga gaat vooral over het vrijmaken van energie en innerlijke kracht. Grenzen worden op een intensieve maar wel bewuste manier opgezocht en verruimd. Het lichaam wordt van binnenuit opgewarmd wat een reinigend effect heeft op de klieren en het zenuwstelsel en ervoor zorgt dat spieren en gewrichten gemakkelijk soepel worden. Power yoga is een uitstekende methode om, door middel van inspanning en focus op de adem, meer ruimte te scheppen en innerlijk rust te ervaren. Power Yoga brengt lichaam en geest in balans en geeft meer (veer) kracht in het dagelijks leven. Door de opties die gegeven worden is het zowel geschikt voor beginners als voor gevorderden.

Lestijden: Maandag 20.30 uur, dinsdag 20.30 Yin Yang Yoga, donderdag 20.15 uur, zaterdag 9.00 uur.

Terug naar boven


Kick!

Bij Kick! maak je boks- en traptechnieken op een Kickbag (een verplaatsbare bokszak) waardoor je het hele lichaam verstevigt, zowel buik, billen, benen en bovenlichaam. Je werkt veel samen en motiveert elkaar, er wordt echter op geen enkel moment met een sparringpartner gewerkt. Iedereen kan meedoen en op zijn of haar eigen niveau en tempo werken.

Lestijd: dinsdag 19.30 uur

Terug naar boven


Zumba

Zumba brengt fitness en dansen samen in één effectieve workout. Dit effectieve fitnessprogramma geeft je een interval workout gebaseerd op de leukste Latijns-Amerikaanse dansstijlen als salsa, merengue en bachata. Zumba is de ideale les voor mensen die op een leuke manier willen afvallen of hun conditie willen verbeteren. Zumba is leuk, energiek en het geeft je een fantastisch gevoel! Het doel van iedere Zumba les is om op een swingende manier zoveel mogelijk calorieën te verbranden. Tijdens een uur Zumba verbrand je ongemerkt tot maar liefst 900 calorieën! In iedere les zullen low impact moves worden afgewisseld met high impact moves. Op deze manier is iedere Zumba les een ware interval dans party!Iedere les heeft een laag instapniveau, waardoor de les voor iedereen geschikt is. Samen met de enthousiaste groepslesinstructeur verbeter jij je moves, word je super fit en maak jij iedere les weer tot een feestje.

Lestijden: woensdag 19.30 uur, donderdag 9.00 uur.

Terug naar boven 


YinYoga

Bij deze zachte yogavorm, oefen je een serie zittende of liggende houdingen waarbij de spieren ontspannen blijven en waarbij je een lichte druk uitoefent op gewrichten en bindweefsel. Bij yin yoga worden de houdingen lang aangehouden, zo’n 3 tot 5 minuten. Het is als een meditatie in een yogahouding; je oefent aandachtig zijn en je openstellen voor wat zich van binnen voordoet. De weerstand die je tegenkomt ga je verzachten met behulp van de ademhaling. De houdingen stimuleren op zachte wijze het bindweefsel zoals banden en kraakbeen, waardoor het zich kan verstevigen en eventueel herstellen. Het bevordert een grote mate van beweeglijkheid in de spieren en gewrichten, stimuleert de meridianen (het openen van de dieper gelegen energiekanalen) en brengt de geest tot rust. Yin yoga is een goede tegenhanger voor de meer krachtige en actieve yogavormen. Een zachtere yoga vorm die meer gericht is op het flexibel maken van het bindweefsel, de yogahoudingen worden 3-5 minuten aangehouden, de energie kan daardoor beter stromen en de afvalstoffen worden makkelijker afgevoerd. Bij de yin yang yoga bestaat het eerst half uur van de les uit power yoga en het tweede half uur uit yin yoga.

Lestijden: dinsdag 20.30 uur Yin Yang Yoga, woensdag 20.30 Yin Yoga

Terug naar boven


Buikspierkwartier

Het Buikspierkwartier is een 15 minuten durende workout, waarbij de focus ligt op de buikspieren. Normale sit-ups en crunches belasten maar een deel van je buikspieren. Tijdens het buikspierkwartier zal je echter ál je buikspieren aanpakken. De instructeur geeft je iedere keer de gevarieerde training en motivatie die je nodig hebt voor een super sterke en strakke core. Door regelmatig deel te nemen aan het Buikspierkwartier zal je, in combinatie met de juiste voeding en cardio, binnen de kortste tijd 'abs of steel' hebben! En zeg nou zelf, wie wil dat nou niet?! Gratis voor iedereen met een geldig fitness of groepsles abonnement.
Lestijden: maandag 19.00 uur, dinsdag 19.00 uur, woensdag 19.00 uur, donderdag 19.00 uur, zaterdag 9.30 uur.

Terug naar boven