joomla visitor

FITNESS

Fitness is kortgezegd het versterken van de spiermassa in je hele lichaam!

Dit doe je door spierversterkende oefeningen uit te voeren. Deze spierversterkende fitness oefeningen kun je zowel met losse gewichten als op de daarvoor bestemde fitness apparatuur doen.

Het is maar net wat jij het prettigst vindt. Bij Gunther's Family Fit raden we iedereen (jong of oud, man of vrouw) aan om krachttraining in hun fitness schema te verwerken. Bij fitnesstraining train je je spieren door middel van spierversterkende oefeningen. Doordat je korte, explosieve bewegingen maakt, moeten je spieren samentrekken. Hierdoor krijgen de spieren een prikkel, waardoor de omvang van je spiervezels toeneemt.

Doordat je spiervezels dikker worden, kun je steeds zwaardere gewichten aan. Bouw je trainingen langzaam op, zodat je spieren steeds iets sterker worden. Op deze manier zorg je er ook voor dat je de bewegingen probleemloos en op de meest verantwoorde manier kunt uitvoeren. Krachttraining kan een hulpmiddel zijn bij het afvallen en een manier om spierkracht op te bouwen. Je traint daarnaast ook het uithoudingsvermogen van je spieren. Je lichaam wordt door krachttraining gestimuleerd om vet te verbranden. En krachttraining kan ook helpen bij het revalideren na een nare blessure.

Voordat je start met de fitnesstraining doen we eerst een intake met je, daarin meten we je bloeddruk en hartslag en doen we een weging om je vet, vocht en vetvrije massa te bepalen. je vertelt ons wat je doel is en wat je eventuele beperkingen/blessures zijn, aan de hand van deze intake stellen we een persoonlijk trainingsschema voor je op. zolang je lid bent, kan je op elk moment een afspraak maken voor een weging of het opstellen van een nieuw fitnessschema.